He-Goat Wreath
- HE-GOAT WREATH - |
I show you here the third design of my "Bones & Nature" serie, entitled HE-GOAT WREATH: an he-goat skull crowned by a wreath of branches and decorated with blowing oak leaves...
As I explained in my previous post about the Pentacle symbology, the he-goat is a creature highly stigmatized because of its distorted association with the evil, Satan or the famous representation of Baphomet.
In earlier times, long before christianity, many ancient cultures worshipped a deity who protected the nature and the wild animals... he was called with many names but, from time immemorial, this entity is essentially linked with the representation of the Horned God, symbolizing his direct connection with the beasts of the nature; an idol of strength, source of life and fertility.
The so-called "Sorginak" (Witches in euskera) of the ancient Vasconia, supposedly worshipped the great genie "Akerbeltz" (Black He-Goat in euskera); an antique deity who healed, guarded and protected the animals... for that reason, still today it's customary in the rural areas of this territory, to breed a black he-goat in the stables to protect the rest of the animals of the house.
Unfortunately, when the catholic church strove to punish also the ancient beliefs in Vasconia, the inquisition immediately condemned the cult to Akerbeltz as a devil worship, and the meetings of the Sorginak became, according to them, in profane covens full of demonic witches and disciples of Satan. This particular view of the "Akelarre" (sabbath or coven in euskera), has endured for generations for its intense attractiveness and romanticism, and it was also masterfully represented by Francisco Goya at his famous "Black Paintings" between 1819 and 1823.
In short, with this design I would like to restore the lost honour of this great God of antiquity, and crown him again with the branches of those legendary woods of times gone by...
I hope you like it!!!
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Os muestro aquí el tercer diseño de mi serie "Bones & Nature", titulado HE-GOAT WREATH: un cráneo de macho cabrío coronado por una guirnalda de ramas y decorado con hojas de roble que oscilan con el viento...
Como ya comenté en mi anterior entrada sobre la simbología del Pentáculo, el macho cabrío es una criatura tremendamente estigmatizada debido a su distorsionada asociación con el maligno, Satanás o la famosa representación de Baphomet.
En épocas pasadas, mucho antes del cristianismo, varias culturas ancestrales adoraban a una deidad que protegía la naturaleza y a los animales salvajes... fue llamado de muchas maneras pero, desde tiempos inmemoriales, esta entidad está esencialmente vinculada a la representación del Dios Astado, simbolizando su conexión directa con las bestias de la naturaleza; un ídolo de fuerza, fuente de vida y fertilidad.
Las llamadas "Sorginak" (Brujas en euskera) de la antigua Vasconia, supuestamente adoraban al gran genio "Akerbeltz" (Chivo Negro en euskera); un antiguo numen que sanaba, custodiaba y protegia a los animales... por esta razón, todavía hoy en día es costumbre en zonas rurales de este territorio, criar a un chivo negro en los establos para proteger al resto de los animales del caserío.
Lamentablemente, cuando la iglesia católica se esforzaba en castigar también las antiguas creencias en Vasconia, la inquisición condenó inmediatamente el culto a Akerbeltz como adoración al diablo, y las reuniones de las Sorginak pasaron a ser, según ellos, profanos conciliábulos plagados de brujas demoníacas y discípulos de Satanás. Esta particular visión del "Akelarre" (Padro del Macho Cabrío en euskera) ha perdurado durante generaciones por su intenso atractivo y romanticismo, y también fue magistralmente representada por Francisco Goya en sus famosas "Pinturas Negras" entre los años 1819 y 1823.
En definitiva, con este diseño he querido devolver el honor perdido a este gran Dios de la antigüedad, y coronarlo de nuevo con las ramas de aquellos bosques legendarios de tiempos pasados...
¡¡¡Espero que os guste!!!