Misty Moors

 

Misty Moors - Mandragoreae, Victoria Francés
- MISTY MOORS -

It's still raining and mist seems even thicker...

Though I love these cloudy days, I must admit that my body needs a little sunshine! Winter has been so long and cold, and now we are having a too drizzly springtime with strong temperature contrasts.

But with the coming of the sultry heat of summer, I know (well, I'm sure) that I will miss terribly these gloomy days!... What can I do? I was born on a rainy monday in late October, and furthermore, at 8 o'clock in the morning... so it's in my nature!

For that very reason, I want to continue enjoying these days; I love to feel the dew of the fog, especially on the moors... I think that moorlands are like a spiritual home for me, where I feel truly free.

Silence seems to have no end...


Misty Moors - Mandragoreae, Victoria Francés

•───✧───•


Todavía llueve y la niebla parece aún más espesa...

Aunque me encantan estos días nublados, ¡debo admitir que mi cuerpo necesita un poco de sol! El invierno ha sido tan largo y frío, y ahora estamos teniendo una primavera demasiado lluviosa con fuertes contrastes de temperatura.

Pero cuando llegue el sofocante calor del verano, sé (bueno, estoy segura) que echaré terriblemente de menos estos días tan sombríos!... ¿Qué le voy a hacer? Nací en un lluvioso lunes de finales de octubre y, además, a las 8 de la mañana... ¡así que está en mi propia naturaleza!

Por esa misma razón, quiero seguir disfrutando de estos días; Me encanta sentir la humedad de la bruma, especialmente en los páramos... Creo que los páramos son como un hogar espiritual para mí, donde me siento verdaderamente libre.

El silencio parece no tener fin...


Misty Moors - Mandragoreae, Victoria Francés


Misty Moors - Mandragoreae, Victoria Francés